Uncategorized
Co jeść, by cieszyć się płodnością przez długie lata?

Co jeść, by cieszyć się płodnością przez długie lata?

Zachowanie odpowiedniej sprawności seksualnej to marzenie milionów mężczyzn i kobiet. Warto wiedzieć, że na sprawność seksualną ogromny wpływ ma nasza codzienna dieta. Włączenie do swojego codziennego jadłospisu określonych produktów może sprawić, że będziemy mogli cieszyć się udanym pożyciem seksualnym przez wiele lat. W niniejszym artykule podpowiadamy co jeść, by długo cieszyć się sprawnością seksualną oraz płodnością. 

 

Dieta na płodność – najważniejsze informacje 

Statystyki wskazują, że problem z zajściem w ciążę ma około 20% polskich małżeństw. Dodatkowo, statystyki te z roku na rok są coraz gorsze. Na zmniejszenie płodności w ogromnym stopniu ma niezdrowa dieta, nadużywanie alkoholu, palenie papierosów, ciągłe zmęczenie i stres. Z kolei sprzyja jej prawidłowo zbilansowana dieta zawierająca wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Jeśli przyszli rodzice odżywiają się zdrowo, są aktywni fizycznie oraz jak najmniej się stresują, ich szanse na doczekanie się potomstwa są znacznie wyższe. Poniżej omawiamy, co konkretnie należy jeść, by cieszyć się dobrą płodnością.

 

Po pierwsze: witaminy

Przyszli rodzice powinni dostarczać każdego dnia produkty bogate w odpowiednie witaminy. Specjaliści podkreślają, że bardzo ważne jest spożywanie dużej liczby produktów bogatych w witaminę E, która nazywana jest witaminą płodności. Jest to składnik, który ma niezwykle pozytywny wpływ na płodność zarówno wśród mężczyzn jak i kobiet. Wpływa on na usprawnienie funkcjonowania układu hormonalnego, u kobiet poprawia cykl menstruacyjny zaś u mężczyzn poprawia jakość spermy. Z jakich produktów czerpać witaminę E? Ze szpinaku, kiełków pszenicy, orzechów laskowych, migdałów oraz olejów roślinnych: przede wszystkim rzepakowego, słonecznikowego i sojowego.

W codziennej diecie osób starających się o dziecko nie może również zabraknąć produktów bogatych w witaminę C. Takie produkty to przede wszystkim cytrusy, żurawina, dzika róża, pomidory, brukselka, papryka, natka pietruszki oraz owoce jarzębiny. Niezwykle dużym wpływem na płodność u ludzi cechuje się również witamina D. Znajdziemy ją w jajkach, mleku, oraz w wątróbce wieprzowej. Do codziennego jadłospisu należy także włączyć produkty obfitujące w witaminę B6. Wpływa ona na unormowanie stężenia progesteronu. Witamina B6 znajduje się w awokado, produktach zbożowych, rybach, bananach oraz w warzywach liściastych.

 

 

Białko i zdrowe tłuszcze

Przyszli rodzice powinni także pamiętać o tym, aby spożywać jak najmniej białka zwierzęcego i zastąpić je białkiem roślinnym. Ograniczenie spożywania mleka i przetworów z niego, jajek oraz mięsa sprawi, że jajeczkowanie u kobiet będzie przebiegało bez żadnych komplikacji. Zamiast tego należy sięgać po inne źródła białka, a mianowicie soczewicę, ciecierzycę oraz fasolkę szparagową.

W codziennej diecie nie może również zabraknąć zdrowych tłuszczy. Odpowiedni dobór spożywanych tłuszczy jest niezwykle istotny. Koniecznie należy zrezygnować z produktów bogatych w utwardzone tłuszcze roślinne, czyli tzw. tłuszcze trans. Ten rodzaj tłuszczy w ogromnym stopniu przyczynia się do obniżenia płodności. Jednocześnie częste spożywanie produktów obfitych w tłuszcze trans znacznie zwiększa ryzyko nadwagi i otyłości oraz zachorowania na schorzenia układu krążenia. Tłuszcze trans pogarszają także ogólną koncentrację i pamięć organizmu. Źródłem tłuszczy trans są fast foody, słone przekąski, słodycze oraz margaryny. Im mniej będziemy spożywać produktów opartych na tłuszczach trans, tym lepiej dla naszej płodności. 

Które tłuszcze można określić jako tłuszcze zdrowe? Przede wszystkim nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 oraz omega-6. Mają one wiele niezwykle istotnych korzyści dla sprawnego funkcjonowania ludzkiego organizmu. Mianowicie: stabilizują poziom hormonów, wpływają na uregulowanie cyklu menstruacyjnego u kobiet oraz zwiększają prawdopodobieństwo zapłodnienia. Źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są orzechy włoskie, pestki dyni, migdały, olej lniany, olej rzepakowe oraz tłuste ryby morskie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *